divendres, 23 d’abril del 2010

entrevista

Entrevista amb la Maria Jesus Blanco, mestra i tutora dels nens i nenes de 3r de Primària de l'escola Sant Josep Obrer de L'Hospitalet de Llobregat.

-Utilitzen programari per nens/es amb necessitats educatives especials?
No, només en el taller de nouvinguts.

-Quin tipus?
Es treballa la comprensió auditiva mitjançant contes animats i cançons.

-Creu que és convenient tenir a l’escola aquests recursos? Per què?
Sí, facilita la programació, l'aprenentatge i proporciona eines de treball.

-Creu que és bo per l’adaptació d’aquests nens?
Sí.

-Quines TIC utilitzen a l’escola?
Ordinadors, pantalles, pissarres digitals, aules mòbils,...

-A quins cursos?
A Primària, sobretot a Cicle Inicial, Infantil, ESO i Batxillerat

-En quines àrees?
Sobretot mates, medi i català.

-Quins beneficis creu que aporta la utilització de les TIC?
L'atenció a la diversitat. Motiva.

-Creu que té algun inconvenient?
Quan no funciona Internet, s'espatlla un ordinador, els nens a vegades estan força dirigits, es poden distreure...

-Creu que l’educació ha millorat o ha empitjorat amb la incorporació de les TIC a l’aula? En què?
Ha millorat, els alumnes estan més motivats, i per tant, millor és el seu rendiment.
-Les TIC suposa molta despesa econòmica?
Suposa despesa econòmica

-La Generalitat dona subvencions per la incorporació de les TIC a l’escola?
Cara al curs vinent pagarà al 50% , ordinadors, i facilitarà els programes digitals de les editorials.

-Creu que hi ha a l’escola l’anomenada "bretxa digital”?
Referent als professors sí. No tots estan disposats en principi a fer servir les TIC. Però referent als alumnes, no.

He tingut la sort de poder fer altra entrevista , al centre Àngel Guimerà de El Vendrell. Aquest cop, al mestre d'informàtica Francesc Trillo i això el que va em va dir:


- Utilitzen programari per a nens/es amb necessitats educatives especials?


-Quin tipus?
L’adequat per a cada nen

-Creu que és convenient tenir a l’escola aquests recursos? Per què?
SI. Perquè ajuda a millorar les seves capacitats i es poden adaptar a la individualitat de cada nen/a

-Creu que és bo per a l’adaptació d’aquests nens?
És una eina més, tot el que ajudi és bo

-Quines TIC utilitzen a l’escola?
Moltes i diverses: Office Word, open office, eines d’Internet, correu electrònic…les que trobem i es poden utilitzar per a cada nen a l’edat o necessitat adequada. Es poden trobar en múltiples pàgines multi-recursos: xtec, edu, segoncalaix.com, pàgines d’altres autonomies o països, etc.

-A quins cursos?
A tots, des de p3 a 6è.

-En quines àrees ?
En totes

-Quins beneficis creu que aporta la utilització de les TIC?
Prepara el nens/es per la utilització de les noves tecnologies i estructura de manera diferent la seva manera de pensar i relacionar-se

-Creu que té algun inconvenient?
Té els seus perills i utilitzar-les com a joc, per passar l’estona i prou, perdre el temps mentre s’utilitzen altres recursos, etc. Pot fer perdre la teva intimitat si no saps com utilitzar alguns espais socials o caure en perills de la xarxa si no tens prou capacitat de maduració i si no estas prou ben format

- Creu que l’educació ha millorat o ha empitjorat amb la incorporació de les TIC a l’aula? En què?
Ni millorat ni empitjorat, ha complementat. Perquè en educació tot és vàlid. Cada nen/a aprèn amb experiències diferents.

-Les TIC suposen molta despesa econòmica?
La despesa la suporta el Departament d’Educació, però si vols estar al dia i mantenir l’equipament actualitzat és una despesa important, se’n faci càrrer el Departament, l’Ajuntament, l’escola, l’AMPA o qui sigui

-La Generalitat dona subvencions per la incorporació de les TIC a l’escola?
Treballa per projectes i segons el projecte que tingui l’escola subvenciona el projecte. A part es fa càrrec del manteniment dels aparells i les infraestructures: cablejat, Wifi…

-Creu que hi ha a l’escola l’anomenada “bretxa digital”?
L’escletxa digital hi és a tota la societat i a l’escola no és res més que un reflexa del que passa a la societat en general.
Hi ha escoles, mestres, pares, alumnes…que assumeixen amb més facilitat les noves Tecnologies, degut a múltiples raons (educació, economia, treball…), i altres que els costa més per les mateixes raons.
Normalment l’escola s’adapta més ràpidament que la societat als canvis. Molts cops es la promotora dels canvis encara que sembli el contrari.
A l’escola treballem amb persones i això fa que els canvis, les noves tecnologies, les noves manera de fer i pensen conviuen amb les maneres antigues de fer i pensar.
Això no vol dir que les antigues siguin dolentes ni que les noves siguin l’única cosa bona per excel·lència sinó que les unes s’han anat adaptant a les altres i viceversa.

No es pot entendre que un/a alumne/a que aprengui a fer anar les noves tecnologies bé si primer no ha après a caminar, parlar, moure’s, escriure, llegir, expressar-se, tenir uns coneixements bàsics…

I això ho han d’aprendre tan malament i corporalment com amb l’ajut de les noves tecnologies. No es pot dir que unes suprimeixin les altres sinó que les complementen i només així es podria arribar a una plena educació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada