diumenge, 11 d’abril del 2010

pdi/notebook







Actualment a les aules trobem pissarres digitals perquè ens més còmode i més pràctic per a alumnes i professors, aporta més informació i menor quantitat d'esforç, ja que així podem veure directament a la pissarra digital i no a la pissarra convencional i després a diapositives.











El PDI ( Pissarra Digital Interactiva) consisteix en un ordinador connectat a un vídeoprojector on es projecta la imatge a l'ordinador. Des de la pissarra es controla la imatge bé amb un bolígraf o de forma manual.
Amb aquest recurs, el mestre i els alumnes poden treballar conjuntament amb el suport de tenir Internet amb totes les seves possibilitats.











La Pissarra Digital Interactiva suposa beneficis tant pels docents com pels alumnes. Pels docents suposa que el treball dels alumnes es pugui fer de forma individual com grupal, el mestre pot fer anotacions de forma diferent remarcant el que considera important, s'adecua a la perspectiva constructivista, el mestre pot fer classes més atractives, entre d'altres.
Respecte als alumnes, l'ús de la Pissarra Digital Interactiva també suposa uns beneficis com són el major interés i motivació per les classes, ja que són més dinàmiques, permeten el debat, la col.laboració de tot l'alumnat, facilita que la comprensió de conceptes abstractes perquè es poden explicar amb més suports, permeten que l'alumnat amb discapacitat s'hi pugui beneficiar ja que per exemple els textos s'hi poden ampliar per alumnat amb deficiència visual, o alumnat amb deficiència auditiva es poden utilitzar altres canals com el visual per a transmetre la informació, o alumnat amb dèficit d'atenció , s'hi pot presentar la informació d'una forma que els motivi, entre altres.








wikipèdia--> pissarra interactiva




http//www.educa.madrid.org/web/cp.haiti.madrid/index_archivos/page0028.htm




Conferència a l'Abacus (Sant Boi de LLobregat ):

El passat dia 15 d’abril vaig assistir a una conferència sobre la Pissarra Digital a Sant Boi de Llobregat (Barcelona) que es va realitzar a la cooperativa Abacus.

L’exposició anava a càrrec d’una mestra de matemàtiques i ed. Especial especialitzada en Noves Tecnologies aplicades a l’aula.
Va iniciar la xerrada explicant la diferència entre PD: Pissarra Digital; està formada per un canó + ordinador + qualsevol superfície blanca i la PDI: Pissarra Digital Interactiva; formada per un canó projector + ordinador + la pissarra amb la qual es pot interactuar.

El públic assistent el formava un conjunt de professors tant de primaria com de secundaria que estaven molt interessats en introduir aquest recurs tant innovador a la seva docència.

La conferenciant ens va recomanar la marca “Smart” donat que segons la seva experiència és la millor entre totes les pissarres digitals.
En aquest terreny s’ha donat un gran avenç, ja que els canós habitualment es troben a una certa distància de la pantalla i projecten l’ombra de la persona que l’està utilitzant, això pot crear molèsties.
Actualment s’han creat canós ultracurts que eliminen aquesta molèstia.

Quan exercim la docència a l’aula ens trobarem alumnes molt diferents, cada un tindrà el seu propi ritme de treball, les seves habilitats, les seves mancances...Les Noves Tecnologies són un gran avenç per l’educació a nivell general perquè motiva i agilitza l’aprenentatge.

La mestra ens va explicar que al principi li feia respecte utilitzar la PDI amb els seus alumnes d’educació especial, però que quan ho va provar va resultar tot i un èxit.
La pissarra digital és un instrument senzill, sobretot per les noves generacions, ja que estan acostumades a l’ús de l’ordinador tant a l’escola com a casa.
Consta d’una pantalla amb una base on es troben quatre retoladors (vermell, verd, blau i negre) amb els quals s’escriu i també té un esborrador i uns botons mitjançant els quals es realitza la calibració de la pantalla.

La clau de l’èxit és saber que la tecnologia no s’anteposa a la metodologia, doncs si aquesta no varia, de res serveix modernitzar els recursos.

La PDI ens ofereix dues opcions:

1- treballar amb internet al moment, cosa que enriqueix l’aprenentatge perquè es poden solucionar qüestions o es pot obtenir qualsevol informació a l’instant.
2- Obtenir arxius desats al PC per realitzar una explicació o una activitat sense haver d’esperar.

Algunes opcions amb les quals podem treballar certs continguts utilitzant Internet i la PDI són les següents:

Amb el programa Google Maps es poden treballar els itineraris de les ciutats, si s’amplien els carrers es poden observar també els edificis, l’arquitectura... (medi social, matemàtiques, historia i historia de l’art).
Les pàgines web de diaris serveixen per treballar les llengües, es poden agafar noticies i desglossar-les per treballar les seves parts. Serveix també per potenciar la comprensió lectora, l’ortografia...
Qualsevol pàgina de museus serveix per treballar les obres d’art, veure les sales tridimensionalment...Això motiva molt l’alumnat, sobretot si després visiten el museu treballat.
Es poden baixar vídeos d’Internet, s’insereixen a la PDI a través del software i es poden pausar, detallar certs continguts rellevants, afegir informació...
Si s’inserten fitxes (sobretot al Cicle Inicial) es poden completar i explicar amb la PDI.
Quan el docent decideix realitzar un dictat pot gravar-lo amb un micròfon i reproduir-lo a l’aula per no haver d’estar repetint tota l’estona les paraules i si algun alumne s’ha endarrerit o ha arribat tard a classe, la mestra/e té l’opció de posar-li els cascs i fer-li el dictat sense haver d’iniciar-lo de nou.
Al software de la PDI es poden enllaçar direccions de pàgines web per trobar-les ràpidament i poder interactuar amb la informació.

Els mestres poden proporcionar l’adreça: http://www.smartec.com/ als alumnes, on aquests podran descarregar-se des del seu propi ordinador particular el programa adient per obrir els arxius creats a l’aula i d’aquesta manera seguir treballant a casa.

Aquests i altres temes van ser tractats durant el transcurs de la conferència, nosaltres vam quedar molt satisfetes perquè vam aprendre molts aspectes pràctics i útils d’un recurs tant desconegut però tant important com és la pissarra digital interactiva.

Us animo a que aneu a alguna conferència o jornada en la que es tractin temes sobre Noves Tecnologies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada